első rész...

A fekete ló ébredése azaz megszületik a Ferrari 125 sport. A Maranelloban megálmodott és összeszerelt 125-össel kezdődött minden. Hogy mi minden? Azt kell, hogy mondjam egy legenda, ami mára már egybe forrt a sport, luxus, pénz, és én úgy érzem a Forma 1 fogalmával is. 1947 akkor kezdődött minden egy 12 hengeres, másfél literes erőforrással, ami képes volt vetélytársait legyőzni és megfelelő alapot adott Giuseppe Farina-nak hogy győzelemre vigye az újdonsült 125F1-es bilétával ellátott verseny lovát. A paci szívének megdobbanásáért Gioacchino Colombo volt a felelős és nem utolsó sorban  Enzo Ferrari  keze munkája is szerepet játszott a fejlesztésben. Igazi szörnyet teremtett ezzel a Ferrari ami több mint 5000 versenyen utasította magam mögé ellenfeleit, és itt kezdődik a „Vörösek” misztikus legendája. Nézünk pár adatott mit is alkottak az olaszok….Nos,tehát Colombo úrnak sikerült 100 lovat betuszkolni a motorháztető alá ez által képes volt 7000-es maximális fordulat számának leadására. Az együléses torpedó bár kezdetekben nem volt sikeres az Alfák vitték a prímet még a motoron alaposabb átalakítás történt (kapott még egy kompresszort,egy-egy vezérműtengelyt felülre) így elérték a 290 lóerős teljesítményt, amivel igen korszerű mondhatni korszakalkotó korszakát megelőző blokk vált, a kis csikó megérett a vágtára, és sorra hozta is az eredményeket a pilóták alatt egy igen versenyképes „lovacska ” .  bár 1948-1952-ig uralta az aszfaltcsíkok világát a vörösek üdvöskéje mégis a továbbfejlesztett motor konstrukció 20 évig teljesített a Maranellóiak háza táján. Tehát az erő adott volt, amiről kevés szó esett az a dizájn. A karosszéria önmagában is remekmű ,lenyűgöző a formavilága mármint a maga kis „bálna” stílusában, leginkább egy jóllakott bálnához tudnám hasonlítani annyi eltérés lehet ,hogy a vízen már kevésbé vennénk hasznát. A több mint 3,5 méteres hosszúságával, a majdnem másfél méteres szélességével és a több mint 2 méteres tengely távolságával egy manapság használatos Forma 1-es szélcsatorna gyomrában igen csak mosoly-t csalna Felipe Massa arcára, de nem is érdemes hasonlítgatni az Oldtimer szerelmeseinek nem kell reklámoznom, hogy milyen szép is ez a darabka történelem.

 


 


 

 

 

 

 

 

 bálna szervíz...  


 

  

 

 

 

 

 

 

 versenyközben!!


 

A bejegyzés trackback címe:

https://old-timer-in-21th-century.blog.hu/api/trackback/id/tr561734806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása