A Dinók hajnala...

 2010.02.07. 20:12

egyetlen aszteroidától pusztultak el a dinoszauruszok ...

, de ami jó hír hogy, az Olasz autógyártásra  nem volt túl nagy hatással. Persze a Ferrari Din o-nak nem sok köze van egy hűlőhöz se Enzo Ferrari teljesen más okból kifolyólag nevezte el az újdonsült gyermeket a családban Mint minden Ferrarinak neki is meg van a története.

A Dino elnevezésnek múltja van hiszen Enzo egyetlen fia becenevét használta fel Alfredo Ferrari  Alferdino-nak becézett a büszke apuka, aki fiával nagyon jó kapcsolatot ápolt, hiszen ő lett volna az örökös.A legjobb iskolába járatta Svájcban mérnökként tanult és a motor alapötletét is ő adta a 1,5 literes DOHC V6-os motor fejlesztését folyamatosan egyeztette a Vittorio Jano-val a Ferrari mérnökével nem sokkal ezután korházba került majd az elkészült 6 hengerest ő már nem láthatta, mert fiatalon 24 évesen maghalt. A Fiat Dino is Alfredo nevét viseli mint ahogy az itáliaiak pályája is ami kezdetekben a   Autodromo Dino Ferrari  nevet viselte, majd Enzo 1988-as halála után  Autodromo Enzo e Dino Ferrari-ra keresztelték.

A Dino  piacra dobása után apró gondot okozott a vetélytárs feltűnése egy Porsche személyében ami a 911-es bilétát viselte hátsója még olcsóbb is volt mint a Ferrari V-12-ese.Mégis úgy gondolták hogy, ők bizony maradnak  a drágább árfekvés mellett hiszen ez egy Ferrari. A látvány többnyire olyan forma bontó, mint ha átugrottunk volna egy pár évet az autógyártásban, és ezzel elméleti síkon nem is tévedünk nagyot, hiszen mint ha pininfarina és Bertone zseniális ihletet kapva csodálatos formavilágot alkotva, ötvözve a régi modellek látványvilágát közbe valami igen újat teremtve, létrehozva egy karosszériát, ami egyszerűen LENYŰGÖZŐ, BRILIÁNS. Mindent összevetve egy kis kaméleonnal van dolgunk. .  Egyszerre rengeteg dologhoz tudnám hasonlítani első szó, ami az eszembe jutott egy „buborék” volt, amibe igen nagyszámú ágaskodó lovacska volt egybesűrítve a teljesítmény fokozása érdekében.

Buborék...


 

Második szó egy „időkapszula”, ami mint ha rossz korban járna hallatlanul merész formavilág, és ez teszi olyan széppé. A harmadik korszak a Bertone féle dizájn, ami főként olyan „lapos” hangulatot kelt a szó szoros és nem szoros értelmében, és a képeket nézve bizonyára ti is megértitek mire is gondolok.

 

időkapszula...


A több mint 10 évig tartó gyártás alá fogott átváltozó művész motorválasztékban bővelkedő és több féle változata borzongtatta a 20. század átlag emberét. Ebből kifolyólag én a 246GT belső szerveit szeretném boncolgatni, ami több érdekességet is fog tartalmazni, de mielőtt belemennénk a technikai adatok sűrűjébe meg kell említenem, hogy mindösszesen 500 darab open wheel kategoriájú versenygép készült az olasz gárda boszorkány konyhájában, ezáltal belépőt kapott a Formula 2-es mezőny 1.6 literes géposztályában. Így születhetett meg Ferrari Dino 166 Formel 2, melyet Derek Bell terelgetethetett nem kisebb nívójú pályákon, mint a Nürburgring, vagy a oodwood circuit aszfaltrengetege.

 

A pályán:Derek Bell


 

Tehát a fent említett 246GT motorismertető: Az 1969-ben gyártott két és fél literes benzines középen elhelyezkedő V6-os 196 Lóerővel büszkélkedhetett. A majdnem 200 LE a a hátsó hajtóművel és a kézi 5 sebességes váltóval riogatta ellenfeleit, és ha a helyzet meleggé vált működésbe lépett folyadékhűtés csillapította a motorháztető fedél alatti forróságot. Megfelelő működés esetében a 0-100-ra való gyorsulás 7.1 másodperc alatt következett be, és ha nem vettük le a lábunkat a gázpedálról elérhettük akár 235.0 km/h-s végsebességet. Maximális nyomaték 225 Nm 5500-as fordulatnál. Ezek az adatok nem túl érdekesek, hiszen több tucat Ferrari rendelkezik hasonlóval, de ami ennél érdekesebb a blokkolásgátló (ABS) felbukkanása, ami azért is lehet furcsa mivel a sorozatgyártás az ABS esetében 1978.Bár már 1964-ben elkészült az első generációs Anti-lock Braking System kisebb nagyobb megbízhatósági problémákkal, de nem is ez a fontos, hanem az hogy megjelenik az elektronika ami  Oldtimer körökben kicsit furcsa, de lehet hogy csak számomra.

https://www.youtube.com/watch?v=59d0f4mqnas&feature=related ||és a hangzás...


 

Végül egy új hírre bukkantam a totalcar-ban. A hír tartalma, hogy nemsokára visszakerül a régen használt V6-os az újabb modellekbe a környezet tudatosság fogyasztás csökkentés jegyében.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://old-timer-in-21th-century.blog.hu/api/trackback/id/tr961737376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása